30 Ocak 2016 Cumartesi

Delphi'ye dönüş

Son kullandığım delphi sürümü Delphi8 idi. Kurduktan 1-2 gün sonra tekrar Delphi7'ye döndüğümü söyleyebilirim. Fakat ihtiyaçlar doğrultusunda sonraki dönemlerde ara ara diğer sürümlerini kursamda stabl olduğu kanaatine hiç varamadım.

İhtiyaca göre değişen diller ile kodlama yapsamda çoğunlukla C/C++ ve C# dillerini daha çok kullandım. Çoğunlukla da Windows platformunda.

Artık cross-platform olayı daha çok ilgimi çekiyor aslında bu yeni değil. İlk wxWidgets ve Qt kütüphaneleri ile başlamıştı. Fakat IDE'ler sıkıntılı idi. Anlatacak çok şey var aslında.



Gelelim şimdiki zamana artık Mac, Android ve Windows platformlarında tek kod derleme ile FireMonkey zamanı mı dersiniz. XE10 deneme sürümünü kurdum ve diğer ide sürümlerine göre daha bir stabl geldi. Windows üzerinde zaten hiç şüphem yok. Android üzerinde de bir problem yaşamadım.

Android platformu için java ile uğraşmak işkence fakat bolluk namında internet tam bir kaynak. Her türlü soru için cevap bulabiliyorsunuz. Fakat java ilk çıktığından beri hızdan dolayı nefret ettiğim bir dil. Ama elimiz mecbur kullanmadık değil; güzel projelere imza attık.

FireMonkey kullanarak Multi device application  yaratıp derlemenin XE10 ile bu kadar kolay hale gelmiş olması beni etkiledi. Şimdilik Android, W32 ve W64 platformları üzerinde derlediğim örneklerde en çok beğendim component StyleBook. Windows ve Android üzerinde aynı kodla çalışan uygulamanızın bu bileşen sayesinde aynı arayüzde çalışması (örn.: Mac arayüzü gibi) müthiş.

Birde 3D'lu form örneklerini derledim. Sanırım hiçbir IDE'de bu kadar kolay olmamıştı.

C dillerini çok sevdiğimden çok az syntax farklılıklarına rağmen pascal yerine c/c++  yani CX kullanmayı tercih edeceğim gibi.

İnceleyin derim. Benim için tek seçenek olmayacak elbet. Windows ve Android platformu için örnek ekran görüntülerini aşağıda görebilirsiniz.



Windows platformu örneği (Mac arayüzlü)


Android platform örneği (Mac arayüzlü)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder